1. - 9. klasse

Bliv en del af Skolen Fri's online undervisning fra 0.-10. klasse!

Træd ind i en verden af frihed og læring hos Skolen Fri, hvor du kan følge undervisningen fra 0. til 10. klasse! Da både 0. klasse og 10. klasse er lidt specielle, har vi oprettet separate sider med information om disse klassetrin (klik på hhv.”0. klasse” eller “10. klasse“).

På denne side kan du læse mere om, hvordan det er at gå i 1. til 9. klasse hos os! Vi åbner dørene til en spændende undervisning, der ikke kun omfatter de nødvendige fag, men også giver dig plads til at dyrke dine passioner uden for klasseværelset. Hos os får du en solid, kreativ og spændende online undervisning.

Der undervises 2 lektioner dagligt (10 lektioner pr. uge). Fagenes sammensætning afhænger af klassetrinnet. Du kan nemt finde vores skemaer her.

Hvis du ønsker andre fag eller fag på et andet niveau, kan du supplere eller skifte med de andre klasser/fag vi har hos Skolen Fri. Dvs. du kan følge 5. klasse i stort set alle fag, men tage fx matematik med enten 4. eller 6. klasse, hvis det er dét niveau, der passer til dig.

Brænder du inde med spørgsmål om vores 1. til 9. klasse? Så tøv ikke med at kontakte os!

Ring til os på 72 15 45 45, send en mail til kontakt@skolenfri.dk, eller benyt vores kontaktformular. Vi vender tilbage hurtigst muligt!

Hvem kan gå på Skolen Fri?

Alle børn er velkomne hos Skolen Fri!
Vi underviser elever med mange forskellige baggrunde og behov, og selvom skolen er skræddersyet til børn, der hjemmeundervises, kan andre børn i mindst lige så høj grad have stor gavn af skolen.

Vores skole inkluderer også børn, som ikke følger den traditionelle undervisning grundet bl.a. skoleproblemer, skolevægring, en diagnose, bopæl i udlandet, sygeundervisning o.lign., ligesom vi også har plads til særligt sensitive børn og børn som på anden vis ikke kan være en del af den danske folkeskoles rammer.

Vi støtter den faglige og lystbetonede læring, hvor vi med et helhedsorienteret syn på barnet samt undervisningsdifferentiering tager udgangspunkt i det enkelte barn. Det betyder, at vi tager hånd om lige netop dit barn og sørger for, at undervisningen passer til ham eller hende.

Fokus på trivsel

Skolen Fri skal være et sted, hvor alle elever kan føle sig trygge ved at være. Der er ingen krav om socialt samvær, da det for nogle børn kan være det sværeste ved at gå i skole. Derfor kan vi også garantere, at Skolen Fri er en 100% mobbefri skole. Vi fokuserer på, at barnet trives og ikke presses ud i situationer, han eller hun ikke kan håndtere.

Det hjælper følgende tiltag med at forhindre: