Minecraft Education Klasse

Minecraft Education er en spilbaseret læringsplatform, der fremmer kreativitet, samarbejde og problemløsning i et fascinerende digitalt miljø.

Minecraft Education er en særlig udgave af det populære spil med særlige funktioner og indhold til skolebrug. Det kan bruges i alle fag og udvikler også andre kompetencer som fx samarbejde, kreativitet og kommunikation. En Minecraft Education-klasse fungerer som vores andre klasser, men fagene inddrages igennem Minecraft Education.

Spillet kan bruges på klasseniveau, i mindre elevgrupper eller af eleverne individuelt. Med indbyggede værktøjer som fx den ‘forenklede læser’ til højtlæsning og oversættelse, kan de fleste elever uanset alder og faglige udfordringer være med. Undervisere over hele verden bruger Minecraft Education til at visualisere abstrakte koncepter og engagere børn på tværs af undervisningsfag.

Udover at indeholde hundredvis af standardlektioner, STEM*-forløb og lektioner om bl.a. digitalt medborgerskab, social-emotionel læring, lighed og inklusion, indeholder Minecraft Education ligeledes undervisningsværktøjer, begyndervejledninger og inspirerende byggeudfordringer.

Man kan fx bygge et periodisk system i spillet med ressourcepakken Kemi eller gå på opdagelse i mere end 300 fantastiske Minecraft-verdener om alt fra havbiologi til oldtidshistorie, rumfart og meget mere.

Funktioner i Minecraft som fx kamera, bog, samt fjerpen og tavler hjælper eleverne med at dokumentere deres arbejde ved at give dem mulighed for at gemme fotos som genstande på deres lager.

Alt i alt er det en fantastisk, spændende mulighed for at være sociale online på en anden måde, samtidigt med, at børnene får ny viden inden for mange faglige områder.

Prisen pr. måned er som de andre klasser i Skolen Fri, men 1.-3. klasse har kun 45 minutter pr. dag, så derfor er prisen kun 1.275 kr.
Vi tilbyder Minecraft Education-klasser for børn i 1.-3. klasse, 4.-6. klasse og i 7.-9. klasse.

*STEM er en samlet betegnelse for læring inden for de naturvidenskabelige fag: Science, Technology, Engineering & Mathematics.

Minecraft 2