Avatars på webcam

Hos Skolen Fri kan du lave en avatar til brug på webkamera i undervisningen. Mange har, af forskellige gode grunde, ikke lyst til at vise deres ansigt på computer i undervisningen. Hos Skolen Fri er det frivilligt, men vi bliver selvfølgelig glade, hvis vi ser børnene eller deres avatar. Dog er det 100% frivilligt. En avatar kan være en mulighed for at deltage ”mere” aktivt i undervisningen, og hos os, er avatars lavet så fint, at hvis børnene taler og/eller laver ansigtsmimik og/eller flytter hovedet, så gør barnets avatar det også. Det skal understreges, at selvom man har en avatar som skærmbillede/webcambillede, så er der stadig ikke noget krav om, at man skal sige noget. Man må meget gerne bare have sin avatar uden at sige noget. Du kan se en lille video ift. mulighederne herunder. Det skal dog understreges, at det udelukkende skal være de ”menneskelignende” avatars, som må bruges i undervisningen, da der ellers er for stor risiko for at det forstyrrer. Desuden forbeholder lærerne sig ret til at slukke for børnenes kameraer, hvis lærerne vurderer det forstyrrer i undervisningen med en avatar.