Mix-skema

Hos Skolen Fri tilbyder vi det, vi kalder “Mix-skema

Det betyder helt enkelt, at man har mulighed for at følge undervisningen på netop det klassetrin, der udfordrer barnet lige tilpas. Det giver mulighed for en større indlæring og sikrer, at barnet ikke kommer til at have alt for nemme eller svære lektioner, og derfor ikke får noget ud af undervisningen, som det kan ske i den almene folkeskole.

1. Eksempel:
Trine går i 6.B og synes, at matematikundervisningen er for nem for hende. Hun er begyndt at kede sig i timerne, og har derfor sværere ved at koncentrere sig. Trines forældre kontakter os, og fortæller os om situationen, og at Trine har brug for mere udfordring. Mandagen efter starter Trine med at følge matematikundervisningen i 7.C i stedet, og bliver på den måde korrekt fagligt udfordret.

2. Eksempel:
Peter går i 3.B i sin distriktskole, men har svært ved at forstå alt, hvad der sker i engelsktimerne. Han begynder at få ondt i maven når der står engelsk på skemaet, fordi han har svært ved at følge med. Peters forældre kontakter os, og fortæller os om Peters situation. Mandagen efter starter Peter med at gå i skole hos Skolen Fri og følger 3.C’s skema, undtagen i engelskundervisningen, hvor Peter starter i 2.A i stedet, og bliver på den måde korrekt faglig udfordret og stopper med at have ondt i maven, når kan skal have engelsk.

3. Eksempel:
Lise går i 9.A hos Skolen Fri, og har besluttet sig sammen med sine forældre at hun gerne vil have flere end to lektioner om dagen. Lises forældre kontakter os og aftaler, at Lise også følger 9.B’s skema allerede fra på mandag. På denne måde får Lise fire lektioner om dagen i to forskellige 9. klasser. Lises forældre får 20% rabat på den anden klasse.